شناسهٔ خبر: 98391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در ۹ مهرماه

رضایی مدیر کل خوزستان رئیس دستگاه نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از برگزاری این انتخابات بصورت الکترونیکی و غیر حضوری در روز جمعه ۹ مهرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رضا رضایی گفت: با توجه به‌ شرایط بیماری کرونا و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و در راستای تسهیل و افزایش مشارکت مهندسان عضو سازمان برای نخستین بار این انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی و به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان که بیش از ۱۹ هزار نفر می باشد، تعداد اعضای هیات مدیره ۱۳ نفر خواهد بود که متشکل از ۵ نفر رشته عمران، ۱ نفر نقشه برداری ، ۲ نفر رشته معماری، ۱ نفر رشته شهرسازی، ۲ نفر رشته برق ، ۱ نفر رشته مکانیک و با توجه به عدم ثبت نام کاندید در رشته ترافیک ۱ نفر از بین نفر ششم عمران و دوم نقشه برداری به عنوان عضو هیات مدیره در رشته ترافیک به عنوان اعضاء اصلی خواهند بود و در هر رشته به غیر از رشته ترافیک نیز یك عضو علی البدل انتخاب خواهند شد. 

رضایی در خصوص تعداد نامزدهای این انتخابات اظهار کرد: ۳۶ نفر به عنوان نامزد انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان توسط دستگاه نظارت و هیأت اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان پایان مهلت تبلیغات كاندیدها را ٢٤ ساعت قبل از تاریخ برگزاری و شروع رای گیری اعلام كرد.

 رئیس دستگاه نظارت ضمن اشاره به این که تمام اعضای سازمان می‌توانند در این انتخابات شرکت کرده و به کاندیدهای مورد نظر خود رای دهند، تاکید کرد: مسلماً حضور حداكثری مهندسان در این انتخابات می‌تواند در انتخاب اصلح ترین افراد برای تصمیم سازی های مهم آینده و برای پیشرفت و آبادانی استان موثر باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی با تاکید بر نقش محوری مهندسین در توسعه و آبادانی استان و کشور افزود: مهندسین با حضور در انتخابات می توانند در عملکرد و نوع فعالیت های نظام مهندسی ساختمان تأثیر گذار بوده و در روند جاری آن تغییراتی ایجاد کنند.

رئیس دستگاه نظارت، بر ضرورت تلاش برای برگزاری انتخابات در شأن و منزلت مهندسین و با رعایت اقتدار و بی طرفی به صورت سالم و بی نقص اشاره کرد و گفت: هرچه فضای برگزاری انتخابات با شور و نشاط باشد، مسلماً میزان مشاركت مهندسین و حضور در پای صندوق‌های رای افزایش خواهد یافت.